Nusnäs, Dalahästens land

Igår onsdag var jag och mamma iväg till Nusnäs till Dalahäst tillverkningen för att titta om jag kunde hitta en Dalahäst. Finns det något som symboliserar Dalarna mer än det? Skulle inte tro det =)

Var någon som hade kommenterat mitt förra inlägg och tipsat om att det vore skoj med lite bilder. Och jag ska erkänna att jag också skulle tycka det så nu får jag skärpa mig =) Bra att ni kommenterar och ger mig tips på om det är något som kan göra bloggen bättre, jag är öppen för alla förslag!
Att jag tog bilder från den här lilla trippen var i första hand för att jag skulle kunna visa min värdfamilj hur det är omkring där jag bor sen tänkte jag att ni kanske också ville se. Här kommer några bilder från Nusnäs iaf:
5. 


1. Jag sitter på den berömda Dalahästen, har ett ungefär lika foto från när jag var liten =)
2. En av tre butiker i Nusnäs. Synd att jag inte tog på själva tillverkningen, de olika stegen.
3. På vägen hem stannade vi till i Rättvik för att gå ut på långbryggan, satt längst ut och fikade. Mysigt!
4. Utsikt över Rättvik från långbryggan.
5. Och sist men absolut inte minst. När vi kom hem gjorde vi hemmagjorda köttbullar med också hemmagjord lingonsylt, brunsås och potatismos.
Jag fick tag på en Dalahäst till mina värdföräldrar och sen tre mindre omålade till barnen. Tänkte att jag skulle slipa till och grundmåla de små hästarna lite, för att sen låta barnen måla sin egen dalahäst =) Eftersom de gillar art and crafts så blir det en blandning mellan något de gillar och en gnutta kultur. Tror och hoppas de kommer tycka det är jätte roligt =)


Har beställt tre barnböcker på engelska från svenska författare för någon dag sen. När jag fixat alla presenter tar jag lite foton på dem och lite annat jag ska ta med mig så ni får se =)
Nu har ni fått en liten uppdatering igen =) *Angelica


Kommentarer
Postat av: Borlänge

Vad roligt blider..

Mkt roliagre när man ahr bilder med, blir mer intresserad då. Änn vbara massa text!

Bloggen blir mer levande :)

Så tummen upp till bilder fortsätt med det!!

2010-04-15 @ 21:48:20
Postat av: Christine

sv; Ja känns som att jag ska åka.. Ja det är absolut USA, helst NY. Nä men det är så jag känner, tänk om jag ångrar mig sen och då är jag för gammal! :(



//Kram

2010-04-16 @ 20:20:11
URL: http://christinenaenfeldt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback