De senaste dagarna

Nu har jag varit dålig på att blogga igen =) Men vissa dagar har jag verkligen inte tid. Känns som om jag prioriterar annat nu än att sitta vid datorn, vilket är positivt =)

I onsdags inledde jag dagen med en knäckemacka och sen hade jag en tid på Apple butiken på köpcentrumet i närheten. Min IPod krånglade och ville inte spela ljudet i mina hörlurar, kan ju säga att jag fick panik när jag viste att jag skulle träna. men som tur var, var min värd mamma snäll så jag fick låna hennes. Iaf... en kille kollade på den och eftersom jag hade garanti kvar skulle jag få en ny som jag får hämta denna vecka =)
Efteråt strosade jag och Jean omkring och jag kom på att hon nämnt att Santa Claus brukar vara där. Jag sa "I want to meet Santa" och log som ett barn. Så vi gick dit. Var rätt mycket barn där så jag tog ett kort på IsPalatset från Narnia. Tomten sitter där fast skymms av en kvinna. Men innan jul ska jag ha setat i Tomtens knä. Är ju bara något du ser på film =)



I torsdags efter att jag slutat vid 9 åkte jag hem till Malin. Hon har fått ett tv-rum nerte i källaren som vi invigde med glögg, Algrens bilar och annat gott. Vi hade tv:n på men tittade knappt. Pratade i ett kör i två timmar tills det var dags att åka hem.



I fredags lagade jag bröd medans J sov och T och W var i skolan. Var ett bra tag sedan jag åt bröd överhuvudtaget nu eftersom jag måste baka mitt bröd själv, som vanligt. Visst kan jag köpa med det brödet är ju så tråkigt men äntligen har jag bra mycket bröd i frysen =) (har celiaki/glutenintollerans för er som inte vet)


När jag slutade kl 7 hade jag en packad väska och var redo att ta Mr. Car till Philly! Jag åkte för att träffa en kompis/kille (?) som jag träffat förut. Mr Car skötte sig klockrent hela vägen dit och GPSens batteri höll hela vägen (cigarett uttaget i bilen funkar inte). Var framme vid ca 9.30 pm så det tog väl ca 1.45 tim dit. Var roligt att se se honom igen :). Vi åkte till en spansk och portugisisk restaurang/bar och satt där och pratade och drack öl/likör 43, var väldigt trevligt.

På lördagen åkte vi till ett köpcentrum en bit bort och åt kinamat och strosade runt i butiker. Åkte sen hem och bara tog det lugnt, kollade på roliga klipp på YouTube. Det kan man alltid sysselsätta sig med =)
Såg detta utanför hans fönster och har sett det på så många platser, både i Sverige och USA. han sa att de även fanns i Brasilien, där kan kommer från.

Vem ni vad det betyder? Här hört olika saker man vet fortfarande inte...


Helt plötsligt var det dags att åka hem och det kändes inge roligt alls. Men hur som helst gick resan bra hem också, inte smärtfritt dock men flöt på bra.

Så nu är man hemma igen, eftersom jag fått lov att jobba idag. Men har haft en bra vecka och helg. Dags för en ny vecka och nya tag!




Kommentarer
Postat av: Elin

Det betyder väl att det säljs droger där under skorna, iaf de ja har hört och läst mig till. Men sen är de säkert olika..

2010-12-19 @ 22:34:47
Postat av: Angelica

Det är en av sakerna jag har hört, har också hört att det då har någon dött där.

2010-12-20 @ 01:50:41
URL: http://mittarsomaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback