Eclipse och Mexikanskt godis :P

Igår kväll kom Jean hit och vi hängde framför tv:n. Vi kopplade in min dator via HDMI och kollade på Eclipse *klockers* och åt macka (*viskar* och lite julgodis) =) Vi njuter för fulla muggar av den nya tv:n uppe i lekrummet. Min värd pappa brukar skojja om att han tycker att vi ska ta betalt för att folk ska komma hit och titta *haha*.

Look how happy she is when she's eating a sandwich, right Jean? ;)

"No, don't take a picture of that when I'm trying to look healthy sandwich" something like that said Jean when i took a pic of the candy =)



Idag fick jag Mexikanst goid av städerskan America. "I got swedish candy from you, now it's your turn to try something from Mexico*. Hon varnade mig om att det skulle bli starkt. Hon vet att jag är känslig för stark mat =)

Kollade ingredienserna och såg att det var chili pulver i båda. Smakade och det var annorlunda med gott. Klubban var lite för mycket chili för min smak med den andra (till vänster) var gott. Du pressade med den gröna delen och ut som en kleting massa. Påminner mig om något slags godis man åt som liten =)

America sa också att hon så gärna skulle vilja att jag firade jul med hennes familj. Sa att jag skulle med min värd familj till släkten. Men att jag kunde komma förbi på söndag en sväng om jag är ledig, innan jag träffar Frida =). Americas familj känns lite som mmin andra familj här. Synd bara att jag inte får tummen ur och träffa dem oftare. De bjöd in mig till Thanksgiving och så många ggr. Skäms över att jag inte kommer när de är så gäst vänliga. Så nu får jag se till att åka dit! Men känns så himla roligt att ha någon som man kan prata med och som är äldre, någon som man kan prata om allt med. Vi pratade om hur de firade jul i Mexico. De firar också den 24:de och då går de runt och sjunger för folk. Ni vet som man ser på film när de står utanför folks hus och sjunger julsånger. Så mysigt. Önskade jag kunde vara med!

På kvällen frågade min värd mamma om jag ville vara med och klä granen och äta middag med familjen, deras gamla nanny är här på besök. Jag tackade så klart ja. Faktiskt första gången jag var med familj på det sättet utan att jobba sedan jag kom. Synd faktiskt. Men jag har också varit väldigt privat väldigt länge sedan jag kom hit, så kanske därför...
Vi började med att sätta i julbelysningen i detta gigantiskt träd, som säkert är lika högt som två Angelica =) Sen fick vi lov att äta middag (vid 7:30pm) och sen var det för sent att göra resten på granen men vi skulle göra det imorgon. MEn det var mysigt, vi drack champange, vin och ät god mat.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback