Wonderful Christmas!

Då är julen över och vi närmar oss ett nytt år. Sjukt vad tiden går fort! Ute är det kaos på vägar och med flyg så jag stannar helst inne!
I torsdags åkte jag, Jean, Nina och Sylvia till Target. Var inte så "crazy" som jag trodde att det skulle vara dagen innan julafton. Sylvia och Ninaq blev hungriga så det började äta lite chips i butiken. Det är helt okey här, man bara sparar påsen eller vad det nu är så betalar man vid kassan. Är ju ioförsig rätt smart för då tar folk mer tid på sig i butiken och inte behöver skynda hem och äta =)

1. Sylvia köpte också en majsburk som hon sedan åt till chipsen, i bilen direkt ur konservburken :D
2. Folk har Ren horn uppstickande från fönstrerna och kransar i grillen fram på bilen för attäven dekorera den =)


På julaftons morgon kl 8 skypade jag med hela min familj. Var väldigt ropligt, Vi öppnade julklappar och när jag fick paketet från Sverige visste jag redan vad det var i för rimmet, "I dessa blir du en riktigt "kulla" när du går ut i snön för att snöbollar rulla" Och visst hade jag rätt, LOVIKAVANTAR!! Jag nämnde en gång för mamma att jag pratat med Kirw och visat bilder på såna vantar och hur tufft de skulle vara att ha såna här i USA =) Och det snappade hon visst upp snabbt. Tack så mycket mor och far <3
Under Skypandet tog jag ett kort så jag kunde lägga upp här. Mina två "seriösa" bröder fick ju så klart lov att vara oseriösa och fjanta sig. Men detta var det enda kortet jag fick :P

Sedan var det dags att dekorerade julgranen med hela familjen. Min värd pappa ville ha blått ljus så det blev det. Sedan var det bara att sätta upp alla kulorna och fina dekorationer.

Jag fick äran att sätta upp den första =)



Vid kl 4 åkte familjen till kyrkan för mässa. Faktiskt första gången jag var på en mässa så det hör inte till vanligheten. Det var proppfullt i kyrkan och J var inte på sitt bästa humör men min värd pappa tog han om honom så jag kunde uppleva min första jul mässa =). Anledningen till att jag ville följa med var för att eftersom jag ville uppleva allt som hade med julen att göra och jag gillar melodierna och när alla sjunger tillsammans. Det är vackert. När vi kom tillbaka var My utanför, "13 missed callsl" stog det på min telefon, eftersom jag hade lämnat den hemma under mässan.
Så vi alla åt middag tillsammans, bad bordsbön och min värd pappa nämnde mig och My i den vilket jag tycker var väldigt fint gjort. Vi åt kyckling och ris, det var en bra julmiddag =)
Efter middagen åkte jag och My till Malin för att fira lite julafton hos henne. jag tog med mig knäck, kola, julmust, Paradis ask och sen hade vi massa annat gött. Jag öppnade mina två julklappar från Elin =) Vi kollade på film och myste!!
1. Det är inte okej att ta från det understa lagret =)
2. Bara tok =)
3. Julklappar från Elin, tack så himla mycket <3
4-6. Vi hade det mysigt till "Christmas in handcuffs"


Jag sa till min värd mamma att jag ville vara med på ALLT som de skulle göra under jul. Sagt och gjort, på juldagens morgon kl 8 bankade T och J på min dörr och skrev "It's time to open the presents!!".
Hela familjen var nere i vardagsrummet i sina pyjamaser och efter att tag öppnade vi julklapparna. Barnen var så exalterade. Alla blev imponerade av farmors stickade sockor med dekorationer på =) T tog på sig sina med en gång. J senare när han var kall om fötterna =)
Tomten var givmild i år!


Dessa är mina presenter från familjen + mer i kuveret =)


Sen åt vi alla frukost tillsammans, korv, egg and cheese och bacon. Var riktigt gott. Efter frukosten tog vi alla det lugnt, barnen lekte med deras nya leksaker. Vid tre tiden åkte vi till släkten för att fira där. Jag var ledig hela fre-sön så det har varit skönt. Men man kollar ju till barnen ändå då ohc då men jag har varit väldigt avslappnad eftersom jag vet att jag sett efter barnen och lekt med dem för att jag vill och inte måste. Men iaf så var det jätte roligt där och trevligt att prata och lära känna alla bättre. Här är lite bilder.

1. Temat på julpyntet i år var Peace and Love! Så passande när vi har den festivalen i Borlänge =)
2. Stockings över den öppna spisen =)
3. Morfar öppnar sin present från mig. var en kaffemugg med bilder på han ohc barnen. Han gillade den =)
4. Mina presenter från Morfar, Mary-Anne och Aunt Karen
5. Jag och Mary-Anne <3 helt underbar männsika! Fick en Orrefors ljuslykta från hon och hennes karl, var lite roligt när det är svensk och de inte visste det!
6. Jag med mitt Scrapbocking set som jag fick av Morfarn =) Nu ska jag verkligen göra scrapbocking från mitt år här. Kliar redan i fingrarna =)


Var en helt underbar Jul här i USA och jag är väldigt glad att jag firade den här med familjen. Visst var det trångt och hög ljudnivå men det gör absolut inget, hade ju faktiskt blivit förvarnad =) Det var helt underbart. Så bara så ni vet där hemma, så vill jag fira en jul med hela släkten, eller så många vi kan samla ihop iaf =)



Söndag då? Bakade en kladdkaka på morgonen och kl 11 åkte jag till Americas familj och tillbringade några timmar där. De hade ju gått ut i nyheter och tidningar och varnat för snöstorm och det snöade lite när jag åkte. De bjöd på mat, mexikansk så klart och det var väldigt gott. Jag bjöd på kladdkaka och vi tittade på en film och de visade bilder från deras julafton och Pinatas =) They gave me a beautiful gift for Christmas <3

Tok med Sesame Street och Sponge Bob =)

Thanks to the Cruz Family and everyone else. This has been the best Christmas ever <3




Kommentarer
Postat av: Jessica

Shit vilken big gran!! =D Skitfin!!

2010-12-27 @ 09:17:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback