Grodan med tre ben

Igår när jag var vid poolen med barnen så tittade en av den i pool filtret och skrek: "Frooooog" Vi alla rusade dit och inledde ett "Mission: Save the frogs" och jag fick äran att fånga upp tre grodor från vattnet. Där låg också två "Horse Flies" och flöt runt, skojjar inte om jag säger att de va 5 cm långa och 2-3 cm breda *blää*. När alla grodorna vad uppe ur vattnet så såg vi att den ena var skadad och att ett ben fattades. Men grejen var att det inte såg ut som om han hade blivit skadad heller eftersom det inte var något sår eller ärr. Sen såg vi att den var handikappad. Det första jag säger är: "Oh he's handicapped. That's cool!" Och sen börjar barnen att säga "Handicapped frog" för fulla muggar. T döper honom till "Handicapped Dude" och vi konstaterar sedan att han hoppar utmärkt bra på sina tre ben.


Önskade då att jag hade min kamera så jag kunde ta kort på honom och visa er.
Men kanske om vi ser Handicapped dude igen =)

.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback