Internationella körkortet

Måndagen den 26 april skickade jag in papper på Internationellt körkort. Det stog att ca 2 veckor innan avresa skulle man skicka in papperna, det gjorde jag.

Dem här dagarna har jag gått och väntat på ett brev från Motormännen men det har inte dimpit ner något brev i brevlådan, dels för att jag vill slippa oroa mig ifall jag inte hinner få det innan jag åker och för att jag behöver mitt körkort för att kunna åka och hälsa på mina vänner och uträtta ärenden.
Så jag ringde idag och hörde hur det gick för något måste dem ju veta när jag skickade in papperna för mer än en vecka sen. Gissa vad jag gick till svar?
"Vi skickar det på fredag"
"Jaha? Och när har jag de då da?
"På måndag ska du ha det då"
"Men herregud, jag åker ju då?"
Sen sa han att han skulle kolla om det ev gick att skicka det lite tidigare.....
"Jag ska lugna dig med att vi skickar det imorgon"

Om de nu kunde skicka det så det kommer fram innan måndag, varför i hela friden gör dem inte det på en gång för då när dem ser på papperet att jag måste ha det senast den 7/5? Nej då ska man behöva ringa och kolla med dem. Åh va irriterad jag blir.
Om det står att man ska skicka in det ca 2 veckor innan avresa så ska dem väl inte se till så att man får körkortet på den 15:de dagen och speciellt om man skrivit ett "senast" datum. Men jag ska iaf ringa imorgon igen och höra om de skickat iväg det annars får jag verkligen panik. Kände hur det vred sig i magen på mig när han sa att jag skulle få det på måndag... Man ska då behöva ha koll på allt.

Så ett tips till er som ska eller väntar på att det ska komma hem till er, ring och fråga hur det går för tydligen för det lönar sig att ligga på.... Om man nu vill ha det inom 14 dagar från att man skickade in det.

Ville bara uppdatera lite =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback