Min Packlista

Jag har delat upp packningen eftersom jag ska ha en liten väska med mig på skolan...

Handbaggage:
Papper/böcker som ska med till Au Pair skolan (Schema, Handbook)
Fickpengar i dollar
Kontodosa så jag kan ha koll på min internetbank
Almanacka
Batteriladdare till kamera
Paraply
Adapter
Dator+Dataväska
Ballerina skor som ombyte
Mobilladdare
Leggings
Koftor
Strumpor/trosor/Bh
Tunika

Handväska:
Viktiga papper (pass m. Visum, J-1, Erika försäkringskort, flygbiljett, namn och telefonnr. till Au Pairer, internationella körkortet)
I-94 (fylls i på flyget)
Pengar och Visakort
Körkort/legitimation
Mobil
MP3
Kamera+extra batterier

Hygien: (Alla krämer i små flaskor)
Schampo/Balsam/Duschcreme i små flaskor
Deo/Parfym
Tandkräm+tandborste
Smink
Makeup servetter
Solkräm
Ev. preventivmedel+intyg
Borste
Hårspännen


Baggage:
Övriga papper från CC
Presenter till familjen
Extern hårddisk
Grenuttag
USA-minne
Regnkläder
Pyjamas
Bikini
Strumpor/trosor/Bh
Skor, pumps och springskor
Smycken
Foton på familj och vänner

Hygien:
Nagelfil
Nagelsax
Plåster
Rakhyvel
Ipren
Ansiktsrengöring
Sminkrengöring
Tandkräm
Parfym




Kommentarer
Postat av: Borlänge

Häftigt nu är det nära..

2010-05-08 @ 20:53:44
Postat av: Dan

"I-94 (fylls i på flyget)"

Kan man skriva ut den från nån sida? eller ska man få den på arlanda?

2010-05-09 @ 14:16:53
Postat av: Angelica

Dan: Jag vet inte faktiskt, bara att man fyller i det på flyget. En kompis berättade att alla får fylla i det för det är tydligen något för att USA ska ha koll på vilka som är i landet, topp säkerhet liksom.

2010-05-09 @ 17:10:48
URL: http://mittarsomaupair.blogg.se/
Postat av: Dan

Om det är det dokument jag läst om förut så tror jag att man ska få den på planet.

Man får väl ringa och fråga CC.

2010-05-09 @ 19:58:53
Postat av: Jasmine

Bra packlista där! :)

hur mycket kläder och sådant packade du med dig??

åker själv på måndag och skall börja packa lite smått men är helt nollad! :P

2010-07-20 @ 17:25:18
URL: http://jasminejohansson.blogg.se/
Postat av: Angelica

Jasmine: Tack så hemskt mycket! Min kompis hjälpe mig att sålla bort det mesta av kläderna jag hade tagit fram faktiskt, så det blev mindre än hälften. Jag tog med mig mest praktiska jobbkläder. Jag har redan köpt på mig mycket här och visst kände jag i början att jag inte hade nå kläder att ta på men så länge jag hade något bra att jobba i kunde jag alltid köpa nya på fritiden =) Lycka till!!

2010-07-20 @ 17:40:08
URL: http://mittarsomaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback