Training School, day 1

Nu är jag äntligen här... kan säga att jag har svårt att fatta det. Men jag kan lova att jag har hur mycket som helst att berätta redan =)

Jag har skapligt svårt att koncentrera mig, beror väldigt mycket på jetlag:en, eller hur man säger det på svenska.

Iaf så pratar vi engelska här hela dagarna, eller blir påminda av personalen hela tiden iaf. Man passar på att prata svenska med tjejerna från sverige så man kan slappna av lite mellanåt.
Ska börja från början med allting, blir lätt att jag blandar ihop det nu för att jag är trött och otroligt fnittrig.
Jag åkte hemifrån med mina föräldrar på söndag natt kl 01.00 och var framme på Arlanda omkring 04:15 på måndag morgon. Träffade några andra svenskor där, var skönt att man hade tre till som skulle åka med samma plan. Det var en stor trygghet.

Tre tjejer från Sverige =) Tok goa är dem!


Efter många timmar på planet så var vi äntligen framme och det var en karl från CC som hämtade oss på flygplatsen. Resan till skolan var väldigt spännande. Det var ju ändå det första man såg av New York och mina intryck var många. Ska försöka samla alla under min kategori "Intryck". Men just nu har jag fullt upp att koncentrera mig på vad jag ska skriva här så det blir något vettigt iaf =)
Gårdagen var lugn. Var dinner och ett info möte sen var det lungt.
Nu ska jag skriva om idag medan jag ändå¨är i farten =) Ursäkta svamlet =)



Kommentarer
Postat av: Hillevi

Härligt att se att resan verkar ha gått bra och att du har kommit fram som du ska, utan askmoln lr liknande ;) Roligt att du trivs med sällskapet också! Vi hörs vännen! Kramkram

2010-05-12 @ 18:24:01
URL: http://hillevilarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback