Training School, day 2

Okej "Day 2" är till ändå och klockan är 21:45 här nu och jag längtar efter sängen men först ska jag berätta om vad vi har gjort idag!

Jag gick upp 06:45 för att duscha, fixa mig och äta frukost för kl 8:15 am. Vi har blivit indelade i klasser beroende på vart i landet vi kommer att bo sedan. Våran lärare heter Marie Lombardi och är en äldre dam, hon är en riktig ståltant... tuff alltså =)
Kl. 6 pm var dagen slut och jag med den =). Vid sju hade vi "International sing-along". Var jätte roligt att se alla sjunga en sång från deras land, blev en hel del skratt om jag säger så. Vi svenskor sjöng och "dansade" till Små Grodorna.

Nu sitter vi och surfar på våra datorer och är måttligt sociala men det är skönt att bara vara nu känner jag. Skrattar lika mycket som vanligt och jag kan säga att jag verkligen trivs med dem jag umgås med här. Skönt att man hittade några man klickar med på en gång. Nu är det nästan så att man längtar tills man kommer till sin värd familj och kommer in i vardagen, träffa tjejerna på sin lediga tid och softa och ha det bra =)




Kommentarer
Postat av: Frida

Hej. Jag tror alla gor sma grodorna, det gjorde vi ocksa. Hoppas du har det bra och ta vara pa tiden som du far prata svenska...

2010-05-13 @ 15:28:00
URL: http://daggny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback