Halloween- Lördag 30/10

Jobbade till 3pm, då kom My och vi gjorde oss ordning för att ta 4.53 pm tåget in till stan. Malins värd pappa kom och hämtade oss och Jean och skjutsade oss. Mötte upp Sofia på tåget och sen var vi alla samlade och på G :)

Matt Duke nästa: Jag, My och Malin hamnade så klart i en taxi där taxi chauffören inte visste nå vart vi skulle. Men efter lite samarbete och en överdrivet trevlig Angelica (för att inte orsaka mer irritation hos chauffören än vad som redan var) hittade vi till Joe's Pub. Jean och Sofia kom efter oss. Vi fick lov att splitta på oss eftersom vi var sena och för många för att få plats i en vanlig taxi. Men det var väldigt mysigt där inne. När Matt Duke började sjunga blev jag så himla glad, han var lika bra live som de jag lyssnat på på Youtube. Om inte ännu bättre, man kunde se på hans kroppsspråk att han verkligen levde sig in i musiken.

Så klart gjorde ju jag bort mig =) Jag trodde att han frågade publiken vad han skulle sjunga och någon skriker Tick Tok? Jag fattade ingenting men häver ur mig Rabbit (som är en sång med han). Han och publiken skrattar och jag trodde han frågade mig om han skulle klä ut sig till en eller sjunga låten? "The song" säger jag.
Jag fattar då att jag absolut inte har fatatt konversationen och att jag gjort bort mig. Han skrattar och säger: "I will sing the song just you". Jag trodde jag skulle gå under jorden men sången var det underbaraste jag någonsin hört =)
När jag sen frågar mina kompisar vad han egentligen sa hade han först frågat vad folk skulle klä ut sig till. Och när jag skrikit "Rabbit" hade han frågat om jag skulle klä ut mig till en kanin eller om jag ville att han skulle sjunga låten Rabbit? Folk fick sig ett gott skratt och det bjuder jag på =)
Sen åkte jag, My och Jean hem medan de andra stannade. Tågresan var intressant, diskussioner och flum. Vi var nog rätt trötta alla tre... Se själva =)

Thanks for a perfekt night Girls and that u wanna come with me! <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback