Halloween- Söndag 31/10

Efter att jag och My käkat frulle och gjort oss ordning hämtade vi upp Jean och åkte till ett Livingston Mall. Jag behövde köpa lite saker till min spontana outfit. Jag hade inte planerat att klä ut mig först men tänkte att En Pirat inte behövde bara så avancerat. Jag behövde bara nätstumpor och handskar plus en bandana =).

Detta blev resultatet, söta My hjälpte mig med sminket och Jean bidrog med stövlar =)




Sen mötte jag än en gång Sofia på tåget och åkte in till stan för att gå på Pre-Hang out med Au Pair gruppen. Tog sen the Subway till paraden, kan lova att det var fullpackat med folk på tåget. Och även mycket folk ute på gatorna och även ovanligt blåsigt men när paraden väl startade och man fick sig några höjdpunkter så var det värt all kyla =)

Jag och Sofia i kylan: "I GOT A GLOWSTICK!" :)


Paraden! Skelett, Zombies, konstiga, en stor grupp som dansade till Michael Jacksons Thriller, roliga och osmakliga dräkter och mycket mycket mer!


Paraden var riktigt häftig förutom kylan men det var klart värt det. När vi skulle gå till tunnelbanan såg vi mycket tok, folk tog bilder på andra som var utklädda. En stor grupp med människor stog i en stor ring och i mitten var det grabbar som dansade typ Break/Streetdance. Folk tjoade och klappade i takt med musiken.
Det är just detta jag älskar med NYC =)

När jag och Sofia äntligen kom hem tog vi bilen till ett Diner i närheten och åt. För efter en hel dag men bara frulle, två små våfflor, liten sallas och lite snacks var man rätt så hungrig.


Tack Sofia för en rolig kväll, idag med. Kommer sakna dig när du åker hem!






Kommentarer
Postat av: Viktoria!

Vad fin du vart!! Jätte cool :)

2010-11-01 @ 19:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback