Thanksgiving

Parad, kalkon, bordsbön, film och mys med tjejerna =) Kan det bli bättre?

Min svenska telefon väckte mig 5.30am på tordags morgonen. Tog en morgonprommis till tåget vid halv sju, mötte upp tjejerna och åkte in till New York City för att se Thanksgiving paraden. Hade hört innan att den var massiv, väldigt organiserad och "One of a kind".

Vi gick av vid Pennstation och gick några block för att få en någorlunda bra sikt över paraden. Den skulle starta vid Centel Park på typ 79st och gå ändå ner till Broadway Ave till ca 34st och avslutas vid Macy's (en jätte stor affär som har lite allt möjligt) Det är en BRA bit!
Det var allt från cheerleaders, band som spelade, stora ballonger, massa folk (för mycket), kändisar som Miss America, Kayne West? och Jessica Simson till pizza-degs kastande killar =)

Och så klart självaste Tomten!!

Efter 1½ timme bestämde vi oss för att åka hem och började gå mot hörnet av gatan för att komma ut, på ena sidan....Omöjligt. Var t.o.m två män som tjafsade för det var så packat med folk. Vi gick till andra sidan och försökte där. Det var helt packat där med så vi kunde inte komma ut. Var helt sjukt, nästan lite läskigt. Så vi fick gott och väl vänta i 1½ timme tills paraden var över. Under den tiden såg vi många som gick till hörnet av gatan för att gå ut men vände lika snabbt igen.

Väl på Pennstation och trängsel med FÖR mycket folk, köpte vi mat, missade tåget, åt maten nere i "tunnelbanan" och tog sedan ett annat tåg hem. Vid 2pm var vi hemma och jag gick hem för att ta en nap, slutade med att jag vaknade upp två timmar senare när min värd mamma matade katterna och jag trodde det var 5 am. Sen gick jag till Jean och började laga mat där =)

När vi skulle sätta oss vid bordet skulle jag skojja och knäppte händerna. Men då sträckte Jean ut sina händer till mig och My och sa att det nu var våran tur att göra som de gör i filmerna. På något konstigt vis blev jag plötsligt känslosam och började ju så klart gråta. Vi berättade vad vi var "Thankful for" och det kommer vara ett minne för livet. Efter middagen tittade vi på tv och snackade. My sov, medan jag, Jean och Maria diskuterade för fullt och sen åt vi Pumkin Pie.. medan My fortfarande sov =)

Thanks girls for a great Thanksgiving!!



På fredagen njöt vi bara och tog det lugnt, jag och My sov till halv elva. Vi åt French toast till frulle och tittade på tv. Åkte sen på bio på kvällen. När vi skulle byta bil från Mr. Car (eftersom en lykta är trasig och jag blivit stoppad av Farbror Polisen förut) till Mr. Silent Car (Lexus, Hybrid) så skrek My "Shotgun" och hoppade glatty in i framsätet. Hon var nöjd medan Jean prompt fick klämma sig i en av ungaranas barnsits =)

Efter bion så tog jag och Jean en springtur på lite mer än 5km =) Så himla skönt. Men jag hade en toppen ledighet med mina favotirtjejer!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback