Bio och "Pulled over"

Så igår åkte jag och tre andra Au Pairer till Route 10 för att kolla på bio, Life as we know it. Det var en riktigt bra film och vi var rätt uppspelta när vi skulle åka hem, det var även rätt sent. Jag åkte ut på stora vägen och märkte efter ett tag att en bil låg så grymt nära mig. Tänkte att antingen så ville han bara provosera eller så ville han "tala om något" för mig. Så jag ser att jag inte har nå lyse på. Slår på lyset och efter några sekunder börjor bilen bakom blinka vitt, rött och blått. Vad kan då detta vara förutom en snutbil? Jag blev livrädd och började prata svenska i bilen medan jag svänger av till sidan, stannar, drar ner rutan och tar fram körkorten.

"Driver license and registation please." Jag ger honom mina körkort eftersom jag inte visste om regestiringsbeviset fanns i bilen. Han frågade inte nå mer om det heller.
En polis man kommer fram och frågar: "There a lot of movement inte the car, right?"
Nervös som jag var sa jag "Yes?" med en frågande blick eftersom jag tittade på hastighetsmätaren strax innan jag svängde av vägen och såg att jag körde lite för fort.
"You know that you didn't had the light on and thats why I'm pulling you over?"
"Yes, Sir. I'm so sorry but I forgot." Blir lättad över att det inte var för att jag körde för fort.
"Were have u been right now?"
"At the movies" svarar jag fortfarande skräckslagen och nervös =)
"I see that u all are buckled." Säger han och lyser runt i bilen.
Så han frågar vem bil det är och vart alla bor. Sedan frågar han vart vi kommer ifrån och medan vi svarar lyser han med ficklampanpå oss igen. "Sweden. Denmark. Slovakia. Colombia."
"Oh, what are you doing here?"
"We are Au pairs" Han tittar förvånat på oss och ser en aning imponerad ut och ger oss ett leende.
Så tittar han på mitt internationella och svenska körkort igen, frågar hur länge jag har varit här. Efter att jag svarar 5 månader säger han att det internationella körkortet inte gäller som körkort i NJ utan att jag måste ta ett Amerikanskt. "I could just not let you drive now but I will let you go for this time and you will go home and get the driver license."
"Of course, thanks Sir"
När vi åkte iväg var jag super nervös. Åkte prickfritt hemmåt och då säger Zuzy och Diana att de inte hade haft bälte på sig utan satt på sig det efter att de förstått att det var en snut bakom oss. Jag blir helt till mig och skämtar att hädanefter är det bälte i Mr. Car som gäller, alltid! =)

Den kvällen blev jag stoppad för att jag inte hade lyset på. Men det var fler saker han kunde stoppa mig för:
*Två av passagerarna hade inte bälte
*En lampa fram är trasig
*Sist men inte minst så körde jag lite för fort

Så vad kan vi dra för slutsats av detta? Tur? Men rolig var det efteråt och vi fick oss ett gott skratt. Alltid äventyr med Mr. Car =)




Kommentarer
Postat av: Mia

Åhh,vilken tur du har! Sådan tur hade inte jag här om veckan.. 2400kr fattigare blev jag :-(

Kram på dig

2010-10-15 @ 10:44:39
URL: http://smaunderverk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback