Whole Foods och bakning

Idag efter att jag och J varit på Target passade jag på att gå in på Whole Foods. Är en stor matbutik som är riktigt fräsch och som jag hört ska ha mycket glutenfritt. Det var faktiskt som ett paradis och de hade mycket som de verkligen INTE har hemma! Alla dessa olika kak- och brödmixer, flingor, otroligt mycket bröd, bagels, smulpaj, kakor, kex och crackers och till min stora förvåning...CUPCAKES! Mycket som de verkligen INTE har hemma! Ska erkänna att jag inte ens köpte några men då vet jag att de finna där nästa gång mina värdföräldrar handlar hem dussin av cupcakes, då kan jag smaska på mina egna =)
Så jag passade på att handla lite mat när jag ändå hade med min pengar från min värdmamma. Jag ville ju inte betala det själv, händer för ofta att jag betalar min glutenfria mat själv för jag "spontan handlar" ofta just glutenfri mat. Så detta blev mitt fynd i matväg =)

Om ni visste hur skönt det kändes att komma till en butik och känna att de hade stenkoll på läget, händer inte ofta ska jag säga!



Så när jag och J kom hem gjorde jag mig en typsikt Amricans bagel med egg and cheese och bacon. Grymt gott men magen blev inte lika glad efter chocken av fett =) Men ville bara känna hur det smakade att äta en americans bagel, för det är ju ändå väldigt stort här.
På eftermiddagen passade jag på att baka när det var någorlunda lugnt i huset =). Jag provade brödmixen jag köpte (till vänster på bilden) och hade i kanel och russin och gjorde ett bröd som är väldigt populärt här, "Cinnamon and raisin bread". Och guuuuud va gott det var, till och med W och T ville smaka. W gillar detta slags bröd annars och bad till och med om en till skiva bröd. Han var väldigt imponerad att jag bakade mitt egna bröd och frågade hur jag gjorde. Jag sa att det här brödet bara var att mixa ihop. T sa att hon gillade russinen =) Hon sa dock inte att hon inte gillade det, vilket hon är expert på att göra så jag är glad att min tjat om att inte säga att mat är äckligt osv gått in och att de lär sig till slut =)



För övrigt har det varit en ganska tuff dag. J grinade som en stucken gris för att han inte fick ost. Jag erbjöd honom två ggr men han blev arg och skek och då struntade jag i det, sen grinade han och sa "cheese" säkert hundra ggr på tio minuter. Jag la på den hårda masken och bara ignorerade honom. För när jag försökte förklara för honom blev han bara ännu argare. På något sätt är det ju ändå väldigt roligt nu i efterhand. Tjatade ihjäl W att han skulle göra klart sin läxa i 1½ timme, för han gjorde verkligen ALLT förutom att göra det han skulle. T skötte sig bra, gjorde läxan snabbt, fick en kaka som belöning *hehe*. J blir extra klängig när jag lägger mer energi på de två äldsta vid t ex läxläsning. Antar att han är så van att få all uppmärksamhet, men han får lära sig =) De gick inte och la sig när de skulle utan sprang ner till min värdpappa som vanligt....
Det har varit tuffa dagar nu på slutet och jag har varit så trött men är otroligt glad att den här veckan är över. Nu är det två dagar ledighet och sen sön-ons ensam med barnen igen, SEN SEMESTER!!!!

Det var allt för mig idag, nu ska jag äntligen gå och lägga mig och få sovmorgon och sova ut. Skypedate med Jessica imorgon. Så kul när hon sa att hon hade skaffat Skype och webkamera och frågade om vi skulle Skypa någon dag, det värmde =)





Kommentarer
Postat av: Lotta

Hej vännen. Ville bara säga att jag saknar dig.. Lovar att jag ska fixa skype snart, lovar, är så kass.. :( :P Men du, åk till New York den 30 Okt o gå på en pub som heter Joe´s pub o kolla in Matt Duke. har dock bara hört en låt med honom, men den heter Rabbit o va så mysig.. :) Puss o kram på dig o tack för dina kloka ord i min blogg.. Har inte vart så haj på å uppdatera den på länge heller.. Men de kommer väl. kram på dig sötnos.

2010-10-01 @ 13:52:41
URL: http://lotusblomma87.blogg.se/
Postat av: Lotta

Eller så åker du till Manhattan den 21 oktober o kollar in Sean McConnell på Longhorn´s Saloon.. grym kille det med.. Gråtmusik! Omg.. :) Jaja, puss på dig.

2010-10-01 @ 13:56:59
URL: http://lotusblomma87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback