Otroligt lång men bra dag

Dagen började kl 7 imorse av att jag skulle packa lunchboxar, väcka barn, få i dem något att äta, få i mig själv något att äta, samtidigt som jag har en unge i köket som jag får tjata på och gå upp till de andra två med en kaffe kopp i ena handen och en macka i andra. Tjata tjata, stressa stressa. Lämna av J på Nursery School och sen W och T på skolan för att sen åka med W på en Field Trip. De fick lov att ha med sig någon som kunde handskas med en Epipen (mot nöt allergi).

För första ggn fick åka i en av de gula skolbussarna =)

Så bar det av mot Alstede Farms för lite "applepicking". Var riktgit mysigt men stora höbalar, en stor Maze (som en labyrint på majs fältet), farm market, djur, picknick område och massa fält fulla med plantor och träd av alla olika dess slag. Alla fick plocka 5 äpplen var, jag bestämde mig på en gång för att jag ville göra en äppelpaj av mina, W ville göra äppelmos sa han. Det får vi vänta med för de ska göra äppelmos i skolan på måndag =)

Direkt vi kom tillbaka till skolan åkte jag och hämtade J och sen hem för att lägga honom en sväng. Tillbaka till skolan och hämta W och T efter att skolan slutat. Sen lugnade äntligen dagen ner sig, vi lekte utomhus, bakade äppelpaj, lagade mat och sen tittade på film. På kvällen kom My och hälsade på en sväng och jag bjöd henne på pajjen =) Var trevligt att få prata av sig lite, som vanligt. denna gången kändes det som om jag hade extra mycket att prata om, behövde nog vädra mig lite =).

Kl.12.15 am kom min värd pappa hem.... jag var helt slut och slocknade bums när jag la mig i sängen. Det var en väldigt lång men ändå rolig dag idag. Och är glad att barnen ville hjälpa mig att baka pajjen även om de inte ville smaka =)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback