Present från Sverige!

När vi hade kommit hem från Boston och alla väskor och barn var inne i huset kom min värd pappa från till mig och sa: "You have got a package. It's nice and blue, I like it" Sa han och sträckte fram ett paket till mig med ett leende. Jag blev rörd av tanken på att någon där hemma har tänkt på mig och tagit sig tid och ork att skicka ett paket till mig. Blev alldeles varm i hjärtat <3
Jag kände genast igen handstilen och fick en nostalgi känsla i kroppen. Alla brev hon har skcikat till mig genom våra år som vänner =). Jag väntade och drog ut på att öppna det som jag oftast gör när jag fått något hemmifrån. När jag sen hade slutat jobba och satt uppe på mitt rum kunde jag inte hålla mig längre. Jag satte mig på min säng och öppnade ivrigt paketet. När jag fick se innehållet började jag gråta på en gång, av glädje och en känsla av lycka att ha en vän som ELIN! =)
Jag plockade ut ett paket med bland strössel, jag har klagat till henne att jag inte gillar det de har här för att det smakar som om det legat i sommarstugan över vintern och blivit så här mjukt som torrvaror kan bli då :) Hittar även en bok om vänskap som heter "Vänner för livet" och en STOR påse med blandat lakrits, är dock inte så mycket kvar just nu :P Så medans jag äter svenskt lakrits och läser boken om vänskap så gråter jag och skrattar vartannat.

Tror inte någon kan förstå hur mycket gåvor hemmifrån kan betyda förän man är hemmifrån själv, så långt bort och under en sådan lång period som vi Au Pairer är. Jag kände att jag verkligen saknade hemma idag även om mitt huvud talade om för mig att fortsätta äventyret och att tiden går fort när man är ledig.

Och en till sak.... Elin kommer och hälsar på mig snart också, så länge behöver jag inte vänta med att träffa henne. Och mina föräldrar kommer förhoppningsvis till våren då det är varmare ute och alla NYC bor har vårkänslor =)



Tack igen Elin för en underbar gåva. Du gjorde inte bara min födelsedag speciell med din present, du har också gjort min dag/vecka och en bra period framöver glädjerik!
All kärlek till dig där hemma! <3




Kommentarer
Postat av: Linda

Men åhh vad roligt! =)

2010-09-01 @ 11:08:53
URL: http://lindaeriksson84.blogg.se/
Postat av: mamma

Å va gulligt gjort:)hon är för go Elin, verkligen en bästa kompis.

2010-09-01 @ 20:53:03
Postat av: Elin

Du är värd all kärlek du kan få min vän!! Du fattar inte hur mycke ja längtar tills att ja får träffa dig, ja kommer stor tjuta=)

2010-09-01 @ 21:18:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback