Allt och inget

Idag börjar barnen skolan två timmar senare igen. Bara för att de varnade för snöstorm även om det ser ut som om den kommer gå runt oss. Så här ser det ut ute idag, väldigt halt dock men ingen nysnö, man kan se att det är som iskristaller på träden utanför mitt fönster. Det rasar också en hel del snö från taket med jämna mellanrum, men att de har "Delaid opening" är väldigt löjligt.





Inatt drömde jag en så konstig dröm. var länge sen jag verkligen kom ihåg vad den handlade om. Såna här konstiga och förvirrade drömar gör mig stressad och orolig. Och jag kan känna i kroppen att jag är lite mer stressad än vanligt som det är redan :(

En annan sak men något bra är att jag gjorde "Veal" igår. Min värd mamma har alltid gjort det innan men denna gång och en gång innan lagade jag det själv. Det är kalvkött som du vänder i ägg och ströbröd och sen steker det i olja (dock för mycket olja). Men det blir så otroligt gott så det är defenitivt något jag kommer göra när jag kommer hem för att komma ihåg USA. Innan jag åker hem ska jag skriva ner lite recept på saker som min värd mamma lagat så jag kan göra det hemma också, Veal, Roasted Potatoes, Crispy Chicken.... Allt med för mycket fett men tyvärr är det ju det som gör att det blir gott!! 
 

 

 Okej, nu ska jag ta mig ner till köket och göra frukost för jag börjar bli hungrig, undrar om man ska göra pannkakor?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback