Last 3 credits, day 1

Idag åkte jag, My, Jean, Sara och hennes kompis Jing-Jing till Latham för att åka på en Silver Bay kurs. Var i Latham denna gång eftersom detta tillfälle var lite spontant och kurserna inte var meningen att börja förrän i mars. Men bättre att få det gjort nu än i april, kändes lite för sent när mitt år är över i början på maj.

Roadtrips är alltid kul med brudar i bilen, 5st närmare bestämt =)

1.
I väntan på att tjejerna skulle komma, Var nog närmare 20C ute *underbart*!
2."No hands" När det är dags att öppna godis kan man alltid styra med ena knät =)
3. Sara (Sverige) och hennes kompis Jing-Jing (Kina)

  

När vi kom fram till infarten visade det sig attd et var väldigt kristet. Jungfru maria statyer och grejer och vi tänkte på en gång: "Ska vi vara här i en hel helg?" och skrattade. Mer Maria kom och även denna fina skylt för Systrar dök upp.. Fick även en chock när vi såg självaste Jesus ovanför sängen, och vi var inte de enda som blev de kan jag lova =)
 

Nu på kvällen satt jag och pratade med Jing-Jing om Kina och hur det är där osv. Är ett väldigt intressant land, matkultur, uteliv, levnadsätt, uppfostran m.m. Så tror vi pratade om Kina i närmare en timme. Visste ni förresten att Kinesiska Muren är 8,851km lång? Eller att de har hundar som de bara har för slakt och för köttets skull, hemskt och oförståeligt för en annan men tyvärr sant. Vi lär oss något nytt varje dag, även om det inte alltid är roliga saker.... Hur som helst är det exakt det här kulturella utbytet jag vill få när jag är här, att lära mig massa nya och intressanta saker om andra länder! Kina nästa semester då, någon som följer med?

Men nu ska jag iaf sova så får vi se vad för roligheter som väntar imorgon. Kan nog dock inte se mer Maria än jag redan sett under denna eftermiddag Imorogn ska vi dock äta frulle med några riktigt gamla "Sisters" =)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback