Delaware Water Gap, NJ/PA

Äntligen åkte vi till denna National Park som ligger i både NJ och PA. Vi hade inte direkt något planerat förutom att vi visste när vi skulle åka hemmifrån (kl 9) och köpt+gjort ordning matsäck (som är det viktigaste på en bra hiking) http://www.nps.gov/dewa/index.htm



Som sagt åkte vi härifrån vid 9
och eftersom jag inte hinnit eller kommit ihåg hade vi ingen exact adress (eller koll) dit vi skulle. Valde en av 4 destinationer i gps:en. Vi gav oss ute på en av våra många roadtrips och hade lika roligt som vanligt!! När gps:en påstog att: "You have arrived at your destination" blev vi lite förvirrade eftersom vi var mitt ute i skogen :) Men vi fick hjälp av en snäll man och hans dotter och hittade rätt till slut så vi kunde vandra lite iaf.

1. Rådjuren, ser ni dem?
2. Har aldrig sett Rondendendron växa fritt och som "träd" som här, var fullt av de!
3. När vi äntligen kom fram till ett ställe vi kunde vandra på behövde jag pudra näsan.... tror ni det var upplåst eller? NEEEEE! ;)
4. Jag och My var som små barn, eller my iaf så som hon hoppade ;P
5. Jeannet gick in helhjärtat med fotandet!!
6. Lunch utomhus ä'r ju det bästa som finns =) My och Jean solade till och med, jag var mest frusen :)
7+8. Var väldigt vackert. Kan bara tänka mig hur fint det måste vara när träden är gröna!

       

Var fortfarande lite snö kvar på vissa ställen eftersom det fortfarande är tidigt på säsongen så vi kunde inte gå så långt vi ville göra, men vi bestämde att vi lätt skulle komma tillbaka igen innan vi åker hem till Sverige! Men vi hade roligt ändå, med lunch i solen och skratt. Är alltid ett äventyr att åka ut med dem där två :) <3 

När vi kom hem tog jag och Jean en springtur medans My myste framför hennes dator. Vi åt sedan mat framför tvn och tittade på "Country Strong" och "Björn Bröder". Var så himla mysigt!!
Thanks girls for an awesome trip and day!!



Kommentarer
Postat av: Helena

Åh, vad mysigt det såg ut!

2011-03-28 @ 05:51:49
URL: http://napok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback