Skink gryta =)

Idag efter frisören åkte jag till affären och handlade lite mat, idag var en sån här dag då jag kände för att laga mat från Sverige. När jag kom hem började jag hacka, strimla och skära ingredienserna.
Skar skinka i bitar som jag fräste med rödlök. Hackade färska champinjoner i strimlor och fräste. Blandade smaksätt Philadelphia ost (eller creme fraiche) med lite mjölk för att göra det lösare och hällde i grytan. Sist blandade jag i hackad paprika. Smaksatte med salt och peppar. Åt pasta till det och det var riktigt gott. Det är alltid kul att få flachbacks. Denna gång var det från att Sara på mitt gamla jobb lagade det här en gång när vi jobbade =)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback