"Sorry Sir!"

Efter en hektisk morgon för både mig och Jean bestämde vi oss för att åka till Target. Tog samma gamla väg som vanligt och ser att filen för att svänga höger är avstängd med typ bommar. Frågar Jean om jag kan köra där och ser att bilarna före mig gör det. Kan dem kan jag, tänkte jag lite snabbt. När jag passerat bommarna ser jag en snutbil komma emot mig och jag tror att han ska svänga in på infarten före mig. nej då kör han svinnära mig så jag får lov att stanna och frågar mig varför jag körde förbi bommarna för. Jag had einget annat att säga förutom än en gång be om ursäkt, "Sorry Sir". Kunde inte direkt säga att jagg jorde det för att bilarna framför gjorde det :)."So turn around and go back the same way you came from!" Skamsen och med hjärtat i halsgropen vänder jag bilen. Ser att han sen stannar vid bommarna och skäller på fler bilister och vinkar bort dem.

Klantigt värre av mig, men tror man fått mindre vägvett sedan man kom hit. Kan ärligt säga att trafiken är inte direkt lika säker som hemma i Sverige, men synd bara att man ska börja köra på samma sätt för de.... går inte direkt att skylla på lr hur =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback