Blizzard warning!

Min värd mamma åkte till affären i morse för att handla mat eftersom de varnat för snöstom och hon sa att de var svårt att hitta parkering, fanns inge kundvagnar ute, alla kassor i butiken var öppna och kön till att betala var "huge" och bissart långt.
När jag åkte hem från mitt besök hos America snöade det rätt rejält. Började snöa strax innan jag åkte men åkte ändå. När jag åkte hem såg jag allt möjligt tok, polisbilar och brandbilar vid vägen, folk åkte med varningsblinkers på, de flesta åkte max 30km/h, bilar fick lite sladd när de skulle svänga så det blev lite stop i trafiken. Herregud säger jag bara, nog för jag har hört att allt stannar men inte trodde jag de var så här extremt =)
Jag oroade mig mest för backen till huset och om jag skulle kunna ta mig upp för den över huvudtaget. Så när jag kom utanför huset fick jag först lite sladd men sen var det bara att vara lätt på gasen för att ta sig upp (den är väldigt brandt). Men jag tog mig upp sakta med säkert så gick det bra =)

Det hade snöat i ca 3 timmar och det såg redan ut så här och någon timme senare började det snöa och blåa ännu mer. Helt sjukt. Ska ta ett kort imorgon så ni får se för de sägs attd et ska snöa tills imorgon eftermiddag.

Frida flög från Atlanda idag vid 11 tiden. Jag vart förvånad när hon smsade och skrev att hon var vid gaten och att planet skulle lyfta som planerat. Efter att jag kommit hem vid 3-4 tiden ringde hon och berättade att hon var på någon flygplatsom senare visade sig vara en flygplats i Boston. Så jag antar att de inte kunde landa på La Guardia flygplats i NY som planerat utan flög vidare bortom snöstormen. Så nu får hon spendera en natt på hotell helt själv stackarn. Men förhoppnignsvis kommer hon imorgon =)



Kommentarer
Postat av: Elin

Äntligen har ni fått snö=) Ser ut som vädret vi hade här har kommit över till er.

2010-12-27 @ 13:47:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback