Mexikansk Tacos på riktigt vis!

I söndags eftermiddag blev jag hembjuden till familjens städerska på middag. Förut diskuterade vi Tacos och hon sa att hon skulle bjuda mig på riktig tacos någon dag. Idag den dagen var i söndags =) Dagens ros =)

Jag kom dit efter 4pm eftersom jag åkt lite vilse =) Hennes två döttrar, 11 och 14 år gamla visade mig sitt rum och vi diskuterade artister och alla olika posters de hade uppe på väggen. Jag berättade att mitt rum såg precis likadant ut när jag var tonåring :) Sen började vi kolla på filmen "Hot chick" innan det var dags för att sätta sig ner och äta. Först bjöds det på Tacos Al Pastor som är från gris (pork), man kunde ha på lök, basilika, ananas, guacamole och en väldigt stark sås. Jag avstog från den starka såsen =). Nästa tacos var Tacos De Barbaeoa som jag tror var lamm. Samma saker att ha på förutom ananasen. Var väldigt gott men inte alls som den tacos man själv är van vis. Undrar vad det är för nötter som kommit på att den Tacosen vi äter är så Mexikansk?

Efter maten fortsatte vi kolla på filmen. Sedan en till film, The Legend of Bloody Mary. Var härligt att sitta och bara vara och med en normal familj. Eller mer som min egna svenske familj =). Sedan blev jag bjuden på något som hette Tamal de Dulce, som är gjort på majsmjöl och lite annat. Man kan äta det som efterrätt med också som frukost. Finns olika smaker och detta var en söt sådan med jordgubbssmak. Smakade som en tjock gröt, fast betydligt godare =) Var riktigt gott och jag hade en underbar kväll och kände mig hemma med dessa fina människor =)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback