Social Security Office, besök 1

Efter att ha blivit stoppad av farbror Polisen förra veckan  bestämde jag mig för att ta tag i att skaffa social security card och körkort. Så idag åkte jag till Brick Church för att skaffa ett Amerikansk "personnr". Detta är inte alls baserat på en personnr. vad jag förstått utan bara ett nr du måste ha.

Så jag hade blivit tillsagd av min LCC att ta med mig:
*Pass
*DS 2019
*Social Security Letter som finns på ens login hos CC.

Efter att jag väntat ca en timme blev jag äntligen uppropad. Kvinnan som hjälpte mig tilltalade mig som Maria och jag påpekade att det var mitt mellannamn och att jag heter Angelica. Hon tittade på mig med en fundersam blick och sa något i stil med att det isf stog fel i mina papper. Men att hon skulle se vad datorn sa. Jag måste ha fyllt i något galet när jag ansökt något till mitt år här för det står Maria Angelica i alla papper :S.
Men iaf så fyllde hon i något på datorn och frågar om jag har mitt I-94 med mig, för hon behövde nummret som stog på det? "Öh, är det de där lilla kortet du får med DS 2019?" Japp precis det kortet och typsikt mig så tänkte jag att jag inte skulle behöva det och lämnade det hemma. Ingen hade talat om att jag behövde ha med det!
Så det var bara att åka hem och leta reda på kortet och planera en ny dag för att åka dit. Så typsikt!!!

Så detta är allt du behöver för att skaffa Social Security Card:
* Pass
*DS 2019
*I-94
*Social Security Letter

Men nu vet jag till nästa gång och hoppas på att det inte blir något krångel då. Men man lär sig alltid något av sina misstag!






Kommentarer
Postat av: Tinde

jag fick åka dit 3ggr, don't feel bad =) och har fortf inte fått det förbannade kortet!! till mig sa de att utskriften måste vara i färg (vilket självklart inte stämmer) men för att vara på den säkra sidan kanske det kan vara bra att skriva ut i färg! lycka till!

2010-10-20 @ 13:15:15
URL: http://tindes.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback