Social Security Office, besök 2

Äntligen tog jag tag i det här igen. Det är nu något nytt för i år att Au Pairer ska skatta och eftersom jag tjänat över $3000 förra året lär jag deklarera. Och för att kunna göra det, har jag fått lov att skaffa Social security number. Var till kontoret idag, och denna gång hade jag med mig alla lappar och papper.
*Pass
*DS-2019+lilla lappen till det
*Social Security Administration letter (finns på din login på CC)

Se till att allt är ifyllt i samma namn osv på alla papper. Jag har alltid stört mig på att jag heter Maria Angelica här och inte förstått varför, samma på mina viktiga papper och Visumet. Måste ha fyllt i fel i något papper från början. Men efetr att ha pratat lite med min handläggare på kontoret idag sa han att mitt namn i America är Maria och andra namn Angelica. Så han sa att hädanefetr är mitt Amerikanska namn Maria Angelica. Hehe låter lite som ett dubbel namn. Men han var snäll som lät det gå genom. Jag förklararde att jag fick lov att skaffa nummret för att kunna deklarera. Så nu kommer mitt Social Security Card om ca 10 dagar =)

Btw, låste på lappen att man inte ska förvara det i plånboken utan på ett säkert ställe. Verkar som om detta nummer verkar väldigt hemligt och privat för andra. vet jag frågade min amerikanske vän Kirwin om hans nummer och han tittade förvånat på mig och sa: "I can't tell you that!". Då förklarade jag för honom att i sverige är det uppbyggt på när man är född och bara de 4 sista som är privata.

Men skönt att ha det gjort iaf, synd bara att det är något man måste göra innan man tar tag i något =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback