Glädjetårar

Idag kom det ett stort och tungt paket från Sverige. När jag höll det i famnen var min första tanke "Oj va tungt det är, och OJ vad många frimärken. Åh det är från Therese!" *haha* Min andra tanke var att "Titta inte på "custom declaration" ". När man skickar brev hit och hem måste man skriva vad det innehåller för tullen ska veta och jag har gjort misstaget att varit så nyfiekn att jag tittat, och då vet man ju redan.
Vad gjorde jag som vanligt? Grattis till er som läst min blogg förut och vet, jag väntade ju såklart tills jag var off och uppe på övervåningen. "Open it now", sa W =) Nyfiken i en strut tittar ut!!

Hade svårt att ta mig in i paketet
vilket faktiskt inte förvånade mig när det var från Tessa ;P Så här mycket inslagspapper fick jag ta mig genom innan jag till slut började grina (som vanligt).


Jag blev så rörd av innehållet, att jag började gråta. Presenten var otroligt personlig och en härlig "touch" av min älskade vän Therese <3 Och det bästa av allt var det långa personliga brevet på hela 6 sidor. Jag älskade det, även över allt lösgodis :) Vi har inte pratat mycket alls under min tid här men idag förstog jag varför jag är vän med henne, för hon är en underbar och omtänksam människa som bryr sig om sina närmaste!!
Så jag tog brevet, burrade ner mig i sängen, smaskade Svenskt lösgodis (som kommer göra min mage ledsen, men vem bryr sig i såna här tider? :)..), lyssnade på typ USAs Lugna favoriter och började läsa, gråta, le, fnittra och garva. Jag säger bara WOW Tessa, Det här paketet satt du mitt i prick kan jag lova!

Nu längtar jag ännu mer hem till alla mina älskade vänner <3 Men det är en bra längtan, för nu har jag bara 4 månader kvar att jobba och sen står det inte på förrän jag möter er hemma i Dalarna =)

Detta vad var jag fick av Tessa <3<3<3<3 TACK, av hela mitt hjärta!!




Kommentarer
Postat av: Therese

=D Japp, det var äkta Therese inpackning! =D Måste ju vara rejäla grejer! ;P Haha.. Skönt att det äntligen kommit fram.. Blev lite orolig där!

Tack för dina fina ord om mig! Nu blev jag oxå rörd! Sitter här med tårar i ögonen.. =,) Njuter lika mycket nu av att läsa om när du öppnar det som när jag gjorde iordning allt och skickade det! =) Tack vännen min! =) Vi saknar dig också! =) Men vi höres snart någon dag och "pratar av oss" lite.. =) Många, många kramar! =)

2011-01-06 @ 09:55:03
Postat av: mamma

Oj så mycket fina saker du fått av dina kompisar.Du har verkligen många goa härliga kompisar här:)

2011-01-06 @ 13:10:17
Postat av: Viktoria

Men vart e mitt brev, vad lessen jag blir.. kanske försvunnit!!!



Ja tänk om 4 månader är du hemma.. Å då får du träffa en till liten en här :)

2011-01-07 @ 18:41:54
Postat av: Angelica

Tessa: <3

Mamma: Jag vet, under tiden jag har varit här har jag verkligen sett som är mina riktiga vänner =)

Viktoria: Det kommer nog, Thereses paket var ju väldigt försenat också eftersom de hade problem med posten här efter jul pga snöstormen. När skickade du det? Spännande, då kankse det kommer ett till paket snart då wiiii

2011-01-08 @ 03:36:02
URL: http://mittarsomaupair.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback