Funderingar över hemkomst

Skrev nyss om att jag fått tid för att flyga hem och med det kommer mycket tankar. Vad händer sen? Vad ska jag göra till våren, plugga, jobba eller resa igen? Hur blir det att träffa alla? Vad ska jag göra sista månaden, vilka ska jag hinna träffa? Planera min California resa.

Som sagt är det mycket som snurrar i huvudet på mig och jag blir inge klokare av att fundera heller. Men det känns som om det är oundvikligt eftersom det kommer bli en stor omställning att komma hem igen. Malin sa förut: "Man kan säga att vi pausar våra liv hemma under tiden vi är här." Och det gör vi ju faktiskt!!
Jag drömmer om att skaffa familj samtidigt som jag vill uppleva världen mer och låta reslusten ta över. Men på samma sätt måste jag intala mig själv att jag får ta det som det kommer.
Jag vet ju inte alls hur jag kommer känna när jag väl har varit hemma ett tag, kommer jag bli rastlös? Kommer jag vilja resa igen? Flytta till en annan stad eller stanna i Dalarna?

Vi får helt enkelt se men jag vet en sak... det finns så himla mycket mer där ute än bara Mockfjärd (byn jag växt upp i) =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback