Mitt liv just nu...

Som ni kanske vet så kretsar mitt liv kring att vara Au Pair just nu. Min mamma måste till och med säga till mig att jag ska tänka på annat och sluta sitta vid datorn hela tiden, där jag iaf bara tittar på Cultural Cares sidor på facebook och skriver med Au pairer.

Så jag tänkte rada upp lite saker:

Jag:
  • Tänker på engelska
  • Planerar i huvudet och skriver upp på massa lappar/i datorn om vad jag ska göra och komma ihåg att köpa innan jag åker
  • Funderar på hur man säger vissa ord på engelska och slår ibland upp dem i min ordbok
  • Pratar nästan bara med Au pairer eller blivande sådana på datorn
  • Planerar min avskedsmiddag/tjejkväll som jag ska ha på lördag
  • Har svårt att somna på kvällarna för att jag bara har en sak i huvudet, USA!
  • Varje gång jag går upp på mitt rum och ser resväskorna funderar jag på om jag kan packa ner något eller behöver förbereda, ännu mer
  • Tänker på att jag kommer missa midsommar i Leksand och P&L med mina vänner men ser det även som att jag kommer få uppleva så mycket mer än ytterligare en enformig sommar i Sverige
  • Läser Au Pair bloggar nästintill hela tiden
  • Läser en engelsk bok för att komma igång med språket mer
  • Kan ibland häva ur mig en kommentar på engelska och min mamma förstår verkligen ingenting :)
  • Skulle vilja prata mer engelska här hemma med folk, men känns bara dumt
  • Har fått höra: "Tänker inte du på något annat än USA?"
  • Drömmer om min värd familj, även om drömmen inte alls stämmer överens med verkligheten
  • Får byta "Alternativ för stavningskontroll" absolut hela tiden för att slippa få röda streck under alla ord och eftersom jag ofta nu skriver på engelska
  • Kollar på Cultural Cares sidor på Facebook minst tio gånger om dagen för att ha koll på om något nytt inlägg har kommit upp
  • Det första jag gör när jag vaknar är att det är en dag närmare USA
  • Fasar för att jag kommer gråta (mycket) på lördag när jag har alla mina vänner samlade och för några riktigt jobbiga hej då.
  • Kollar efter nya kommentarer på min blogg minst 5 ggr om dagen
  • 70 % av mina status uppdateringar på Facebook handlar om att jag ska åka eller USA
  • Är mer flitig än någonsin med att blogga
  • Sist men absolut inte minst: Längtar jag så otroligt mycket till USA

Det är vad jag kommer på nu, helt sjuk eller hur?
Nu ska jag göra annat än att vara så här nördig vid =)



Innan jag går vill jag lägga till några bilder på mina vänner, kommer sakna er så otroligt mycket och ser verkligen INTE fram emot att säga "Hej då" till er <3 <3





Kommentarer
Postat av: Anonym

Hahaha Angelica, det där låter precis som mig. Exakt så där håller jag på ny oxå, tänker oå engelska, planerar hela tiden och grejar med allt ;P

men nu behöver vi snart inte hålla på så länge =)

Kram

2010-04-29 @ 16:48:46
Postat av: Tinde

Snygg bloggdesgin ;)



SV: Jag går omvårdnad ja. så blir usk nu till sommaren, därför jag fått semestervik på sjukhus. ska bli SJUKT roligt! ser verkligen fram emot det !

2010-04-29 @ 21:33:17
URL: http://theadventuresoftinde.blogg.se/
Postat av: Lotta

Tack för dina fina ord vännen! Du är så söt.. ^^ Ja i kväll ses vi, wieeee! Hoppas du inte är alltför seg efter i går. :) Ses sen! Puss o kram på dig!

2010-05-01 @ 10:35:08
Postat av: marie

det är exakt samma för mig, visserligen ska jag inte åka om 9 dagar men ändå ;) Vet hur du känner dig! Haha känner VERKLIGEN igen det där med stavnningskontrollen haha :D Har en massa röda streck under varje ord när jag skriver detta nu!

2010-05-02 @ 01:18:03
URL: http://lifeintheusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback