Party och American wedding

Denna helg har varit toppen rolig. Hade en kanondag med J i fredags medan de andra två barnen var på camp. Slutade 4:45 pm och då gjorde jag ordning mig för att åka in till stan och festa med mina amerikanska vänner och au pairer.


Sen tog vi en Limo till krogen, lika fullproppad som vanligt =)



Väl inne på Rooftop Hotel dansade vi, drack och njöt. Även om många av tjejerna inte kom in och gick till en annan club, La Pomme så hade vi kul.



En svensk Au Pair Dan och jag tar sen en taxi till La Pomme för att fortsätta festa med de andra. Det var en kul kväll även om den inte blev som man hade förväntat sig.



And how was saturday? Jag har aldrig varit på ett bröllop, inte ens hemma i Sverige och min första gång blev här i USA, awesome!

Bilturen dit tog ca 3 timmar och det gick snabbt. Jag och Kirw lyssnade på musik, snackade och diskuterade allt möjligt. Älskar verkligen miljön som jag fick tillfälle att se på vägen upp. Berg och mycket skog, det är vad jag gillar =)


Vi kom fram vid 5 pm och bröllopet började kl 6 pm. Så det var bara att hoppa in i duschen och skynda sig att göra sig ordning. Sen åkte vi till platsen där bröllopet skulle vara. Det var jätte vackert med alla blommor och växter. Efter att vi sagt hej till brudparets familjer och vänner satt vi oss ner för att vänta på cermonin.
Den Americanska bröllops sången startade och brudparets son kom gående längs en gång intill en damm. Sedan bruden, så himla vackor hom var. Precis en sån klänning jag själv vill ha på mitt bröllop.

Efter cermonin gick vi till "logen" för att umgås och äta tre-rätters. De kom servetriser men brickor som bjöd på plockmat, det var otroligt gott. Förrätten var en sallad. Jag åt någon dyr stek som hetter typ Filet mignon till huvudrätt. OCh sen bröllopstårta till efterätt. jag tog faktiskt en bit även om jag inte kunde äta den. Jag menar, hur orfta får du tillfälle att äta Bröllopstårta =)

Sen fortsatte firandet, den lugna bakgrunds musiken byttes ut mot nya hits som skrålade i hölgtalarna. Folk som dansade och drack från baren. Det var trevligt men jag var faktiskt helt slut, festandet dagen innan, lång biltur och jag har också varit trött en lång period sedan innan. Så det blev en lugn kväll för mig. Kirw festade och hade sigvilket jag är glad över för det var ju ändå hans bästa vän som gifte sig!


På söndagen åkte vi och åt brunch på ett diner och sen vidare till Kirw kompis och alla andra från gårdagen. De hängde på familjen företag så vi åkte dit och umgicks med dem där. Där fick jag prova något som hette "Segway" och som med mycket annat, jag bara sett på tv innan jag kom hit. Var faktiskt riktigt häftigt =)

Vet faktiskt inte om vi har såna här i Sverige än, för de är ändå en rätt så gammal uppfinning?





Thanks you Kirw for taking me with you to the wedding, it was a beautiful experience =)




Kommentarer
Postat av: :)

Tjena Angelica, du ska veta att jag följer din blogg och har gjort det sen (nästan) du börja med den. men nu på sittonde bloggar du lite mer sällan, inte bra för jag är ju nyfiken:)

2010-08-26 @ 02:00:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback