Zoo, kladdkaka och Funflex

Idag har det varit en dag med full rulle. När jag började i morse åkte vi till Turtle Back Zoo, gick runt och tittade på djuren där, åkte med ett liten tåg, åkte karusell, tittade på reptiler och lekte i lekparken. Var en trevlig dag på Zoo och barnen var uppspelta och glada.
När vi var inne i bland reptilerna och jag och Nancy står och tittar på ett akvarium på något som liknar en blandning mellan snok, snigel och något med slemmigt säger jag till min värd mamma: "Ett akvarium med såna där skulle väl vara trevligt att ha hemma?" Kan informera er om att hon hatar allt som har med reptiler och insekter att göra. "Yes, why dont we put them in your room then?" Säger hon tillbaka med ett retsamt flin =)


När vi kom hem hade J sin naptime. Under tiden bakade jag och T kladdkaka för att ta med oss till farfarn imorgon lördag. T var jätte duktig att knäcka ägg, röra ihop smeten och smöra/bröda formen. Hon var imponerad av min recept bok jag hade med mig och även av att det är så vi bakar i Sverige. Mycket ingredienser =)

Sen gick jag in till J för att ika om han var vaken, vilket han var. Jag frågade honom om han ville åka till "Funflex", är som en stor spelhall inomhus och jätte mycket kul för barn. Jo det ville han (om han hade varit för trött hade han sagt nej och gnällt). När vi satt nere i köket och åt lunch satt jag på en CD med Backyardigans (musik från en tecknad serie) och han börjat storgrina och säga " Mami", bara helt plötsligt. Trött trots allt? Jag tar honom i mitt knä och tröstar honom. Kommer då ihåg att en Nina, min slovakiska au pair kompis berättade att hennes värd barn alltid blir lugna av hennes sånger på slovakiska. Så jagb örjar sjunga "När trollmor har lagt sina 11 små troll" och vaggar honom i in famn. Han blir tyst på några sekunder och somnar i min famn. Måste säga att det var nog det mysigaste jag varit med om :)

Vi åkte iaf sen till Funplex och barnen hade jätte roligt =) De samlade på sig 315 biljetter som de sen kunde köpa leksaker för, lekte bland ett slags bollhav och åkte i radiobilarna. J kunde också prova radiobilarna även om han fick köra de mindre och inte kom så jätte långt men han satt mest där med ett nöjt och generat flin =) Kan säga att jag är jätte trött nu även om den bara är 11 men det tar på krafterna att jobba som au pair för barn har ett rätt så högt tempo konstant. Iaf dem här barnen.


Nu blev nog det här inlägget lite väl slarvigt, men ville hinna med att blogga innan jag gick och la mig. Vilket jag gjorde också =) Nu måste jag gå och lägga mig för vi ska till farfarn tidigt imorgon. Sov gott!



Kommentarer
Postat av: Mia

Halloj! Full rulle låter det som :-) Härligt! Ja barns tempo kan verkligen trötta ut en. Men det lät som en toppen dag/kram på dig vännen

2010-08-14 @ 08:08:10
URL: http://smaunderverk.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback