4th July Weekend

Har ju som bekant inte bloggat om min 4th July weekend ännu. Har varit lat, jag vet :) Men här kommer det!

Jag jobbade ju som bekant till sent på lördag kväll eftersom vi kom hem från Breezy Point med familjen då. Gick och la mig på en gång eftersom jag visste att jag skulle behöva gå upp tidigt på söndag morgon.
Söndag morgon kom och så gjorde även My, vi tog tåget in till stan för att möta upp Frida där. Vi skulle åka på en båttripp med våra Amerikanska vänner.
Medan jag och My fixade käk att ta med oss skulle Frida låsa in sitt bagage hon fick lov att ha med sin in till stan. Gick inte så bra eftersom det var helgdag och där hon skulle låsa in bagaget var stängt. Så hon kunde inte följa på båtturen eftersom hon hade en stor resväska som hon skulle behöva kånka på. Var riktigt surt för vi ville verkligen ha med henne :(
Så jag och My tog tunnelbanan till "Boat Basin" (som ett båt café/restaurang) och mötte upp resten av gänget där för att sen kliva på båten och åka ut på Hudson River :)


Grejen var att tjejer skulle "ha" bikini och fixa käk till båtturen så skulle grabbarna stå för dricka, bensin och båten såklart. Tycker jag var en bra deal och jag tog den på största allvar. Jag hade på mig bikini och självklart ville jag också prova hoppa från båten. Ingen annan hade bikini på sig och tror ni att någon annan ville bada från båten då? Jag visste att om jag inte skulle göra det skulle jag bara ångra mig. Så jag slängde på mig bikinin och tänkte: "Om ingen annan tar det här på allvar och vill bjuda på sig själv så får väll jag göra det då!" =)

Se hur resultatet blev =) Var underbart varmt och vi alla fick oss ett gott skratt av mina "bomben" och dyk kunskaper ;) -"It's really warm" Men båtturen var helt underbar och det är inget man direkt gör varje dag!


Efter båtturen åkte vi hem till Victor, mötte upp Frida där och gjorde oss ordning för kvällens party och åkte sen in till NYC för att se de planerade 4th July fyrverkerierna från ett Rooftop Party. Tyvärr så var det fullt och vi kom inte in så vi gick mot hamnen för att se dem därifrån ist. En av killarna gick först och ledde oss neråt mot hamnen, han hade på sig en hatt för att vi skulle se honom på håll, vi var ju ändå närmare 20 pers. Vi au pairer skojjade om att våran NYC-tour guide räckt upp en vattenflaska för att vi skulle kunna se honom på långt håll när han tog oss genom stan. Noah använde hatten och senare flaskan och vi fick oss ett gott skratt =)
När fyrverkerierna väl började var det helt galet. Folk sprang längs gatorna och trafikpoliser fick stoppa trafiken, bilarna tutade i ren frustration för att de inte kom fram. Galet! Tror fyrverkerierna varade i nästan en halvtimme och känslan var mäktig, folk stog där med sina familjer, amerikanska flaggor, kläder, ballonger, hattar och jublade. Tänk om vi kunde fira Svenska nationaldagen så hemma. Skulle vara så himla roligt och härligt!


Tog sen the subway hem till Victor igen och började festa. Var en riktigt rolig och galen kväll. Jag fick chansen att introducera "Sug-och-blås" för allihopa. Alla vet att det är en lek som har fjortis stämpel, men på fest funkar allt och jag tror det uppskattades för vi fick många skratt och hade riktigt kul!! Det som inte var kul var att få dricka en hutt med Jack Daniels om man tappade kortet :S

Festfina svenska brudar <3

Thanks for a awesome 4th july guys!! We'll party soon again!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback