Blogga för CC

Fick ett mail från CC här om dagen som säkert många av er andra Au Pairer också har fått. Om jag ville blogga för CC. De kan då lägga upp en länk till bloggen, profilbild och en kort text om mig på deras sida.
Först kände jag att det skulle vara kul för jag känner verkligen att jag vill nå ut till flera au pairer. Jag vet ju att min familj och vänner är flitiga med att läsa bloggen så dem oroar jag mig inte för ;).

Fick ett mail tillbaka om lite saker jag skulle tänka på. Se till så min värd familj vet om att jag har en blogg, de skulle också fylla i ett formulär och godkänna att min blogg lägs upp osv.
Sen började jag fundera på hur jag verkligen ville ha det med det här? Nackdelen jag kom ett tänka på var att även om de skrev att jag får skriva om vad jag vill så kommer jag känna mig begränsad. Kanske inte vilja skriva om mina dåliga dagar även om jag skulle känna att jag skulle behöva det. Blev liite för seriöst, det skrämde mig lite för jag vill inte bromsa mitt skrivande för att det ska kännas mer lämpligt. Även om de på CC sa att jag kunde skriva om vad jag ville. Men jag ligger lågt ett tag till så får vi se om jag ändrar mig sen =)

Men som sagt är det ett toppen bra sätt att nå ut till flera och motivera andra att åka, tipsa om saker och berätta hur jag ser på mitt äventyr i USA.

Imorgon lördag börjar verkligen en av mina största utmaningar hittills. Klockan 10.30 börjar jag jobba, ska ta hand om 3 barn, 6 katter och en farfar till måndag klockan 14. Blir nog tufft men tror att det kommer göra mig betydligt starkare och förhoppningsvis mer självsäkrare i min roll i familjen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback