Ytterligare en dag i NY

Söndag, 6/6 kl. 22.40

Idag var jag och Frida än en gång och njöt av staden New York City. Tänkte mest lägga ut lite bilder idag och framför allt göra mig kort eftersom jag är så grymt trött :)
Var inne i stan vid 10 i morse och mötte upp Frida. Vi bestämde oss för att gå till en bokhandel och kolla om nya Twilight-boken fanns där för att sedan köpa mat och knalla vidare till Central Park. Sagt och gjort...

Här är lite bilder när vi strosade runt på våran färd mot Central Park =)

Sen när vi väl var framme i denna enormt stora park och efter att vi trodde att vi gått vilse, hittade vi en plats och det var äntligen dags att avnjuta våran sallad, så klart! (Köpte maten på samma ställe som sist)

Se så glada vi blir när vi vet att vi får hugga in på våran efterätt..

Och här är vi mätta och belåtna, sitter och snackar om allt och inget och bara har det bra :)
Sen var det dags att börja röra på sig...

När vi strosade runt blanda affärer och folk så började det regna, var en störtskur som kom så vi flydde in på en "Irish Pub" och avnjöt en varsin Smirnoff och lite glass...
Vi skrattade åt att vi två svenskor satt där på en Irish Pub i New York, drack Smirnoff som var det enda som fanns som påminde oss om hemma och delade på en efterrätt :)

Och sen var det dags för oss att skiljas åt för denna gång för vi båda skulle åka hem till våra familjen och hem. Hade lika trevligt som sist och hoppas så klart på fler gånger och att vi även blir fler som hänger på =). Att träffa vänner betyder så mycket, man får nya krafter och får ladda batterierna, som jag skrev sist också. Underbart!

Jag handlade inte så jätte mycket idag men lite blev det alls. Om jag fortsätter så här undrar  jag definitivt hur jag ska få med mig allt hem :)

Nu måste jag sova, men ni fick en liten men dock slarvig uppdatering iaf =)

Godnatt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback