Hachiko A dogs story

Jag och mamma tittade nyss klart på en så himla fin och sorglig film. Pappa gick och la sig efter ca en halvtimme, jag vet varför...
Här kommer två Sammanfattningar från filmen från www.Imdb.com.

"In Bedridge, Professor Parker Wilson finds an abandoned dog at the train station and takes it home with the intention of returning the animal to its owner. He finds that the dog is an Akita and names it Hachiko. However, nobody claims the dog so his family decides to keep Hachi."

"An American adaptation of a Japanese tale about a loyal dog named Hachiko. This very special friend would accompany his master to the train station every day and return each afternoon to greet him after work. Sadly his master departs one day..."



Nog för att jag har gråtit till filmer förr, och speciellt filmer som handlar om djur. Men just idag började jag grina som en tok till och med innan mamma gjorde det. Men jag kände att jag inte kunde stoppa det. Alla känslor som jag har samlat på mig ville ut. Var inget bra tillfälle att se en sådan här film just nu kände jag men samtidigt så var det skönt att få gråta, och göra det med mamma bredvid.

En del av er kanske tycker att det här inte passar att skriva om på en Au Pair blogg men jag anser det som att höra hit. Det handlar om känslor som behöver få komma ut som samlas inför avresan och därför får ni följa mig i ALLT jag gör och känner innan dess och även hur jag mår och känner när jag är i USA.
"Take it or leave it" :)





Kommentarer
Postat av: Viktoria!

Jag tycker det är bra att skriver det här... :)

Så man får föllja dina tankar,känslor osv...

2010-05-04 @ 16:13:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback