Halloween är snart här

Under min semester pyntade familjen till Halloween och gjorde fint, köpte pumpor och grejer. Detta blev resultatet, riktigt creepy.


Igår åkte jag och ungarna ut på "Ghosting". Men fyller en påse med lite godis och lägger i en lapp. På denna lapp står det vad man ska göra, något liknande med kedjebrev. Sen ringer man på hos folk, lämnar påsen och springer iväg. Om någon kommer på en får man gå till något annat hus. Om du blir "Ghosted" och får en påse ska du sätta upp lappen vid dörren så alla ser. Då kan ingen annan göra detta mot dig. Får du ett paket kopierar du lappen och gör samma sak till så många som det står på lappen. Detta börjar man med två veckor innan Halloween helgen för att se hur långt det har spridit sig.

Men det var väldigt kul och barnen var så uppspelta och exalterade. Jag med för den delen =) Jag funderar på att göra detta i Sverige nästa år faktiskt.



Så se upp för att bli "Ghosted" :)




Kommentarer
Postat av: Lina

Snacka om upplevelse att fira Halloween i USA! Jag är grymt avis! Vill ha en rapport om hur det var sen och en massa bilder :)

2010-10-18 @ 19:50:36
URL: http://linascrib.blogg.se/
Postat av: Frida

Haha! Vi blev också Ghosted den här veckan! :D

2010-10-23 @ 19:30:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback