Magvärk och jobba...

Igår började jag kl. 8 på morgonen, för att min värd mamma skulle åka iväg och komma hem idag söndag. natten till lördag vaknade jag upp och gick på toa. inget konstigt med det tänkte jag tills jag kom till badrummet. Ont i magen och kändes som om jag skulle kräkas vartannat. La mig på badrums golvet och vilade. När jag märkte att jag var nära att somna eller om jag slumrade till en sväng gick jag till sängen och la mig. När jag sen började jobba på lördag morgon mådde inge bra på morgonen. Fortfarande magvärk, mådde lite illa på fm, kändes som om jag hade feber till och från för jag började svettas lätt. Men jag teg och jobbade på så gott jag kunde, tog det bara extra lugnt. Ringde till mottagningen jag besökte dagen innan och berättade om symtomen jag hade. Kvinnan jag pratade med sa att de skulle ringa tillbaka för de hade patienter. Sure tänkte jag och hade telefonen med mig hela dagen men ingen ringde tillbaka.

På fm spelade barnen Wii, cyklade på sina scooters, jag lekte reporter och intervjuade dem, J hoppade och sullade ner sig totalt i vatten och lera. Men vad gör det för han lär ju få gegga?! =)

Men mot eftermiddagen mådde jag bättre, dock fortfarande magvärk. Så jag, T och W bakade lite. Vi läste Sesame Street någon dag innan och hittade där ett recept på kakor som barnen så gärna ville prova. I receptet gjorde de siffror eftersom monstret "The Count" vill rama in sina vackra siffer kakor =) Så vi började mixa, hälla, röra och knåda. Barnen gjorde ett toppen jobb med att knåda degen. Tur det eftersom jag inte var så sugen på det =)


Sen var det dags för degen att stå i kylskåpet ett tag. När det sen var dags att ta fram den och knåda var T och W väldigt engagerade och ist för siffror som de hade gjort i boken tog de fram sina Play Dough formar och kavlar. Så sött =) De dekorerade kakorna med chocolate chip =)
Senare när barnen och farfarn' satt och tittade på film så gräddade jag kakorna och tog upp en bricka till dem. När jag kom in i rummet så frågade "Who ordered cookies?" Och barnen hoppade upp från soffan och skrek "Meee!!" av excitement =)

Det blev allt från djur, siffror, bokstäver till T:s berömda "Bug in pants" Men barnen älskade kakorna och sprang sen ner för att hämta fler =) T sa att jag definitivt fick lov att prova att göra kakorna med gluten fritt mjöl, för så goda var dem! Gullig hon är!


Sen slutade jag och gjorde mig ordning för att åka ut med två andra svenska Au Pairer. Vi åkte och åt pizza på ett ställe som hade glutenfria sådana. Fick dock betala 20 $ inkl. tax och och tip. Så det blev en dyr pizza men jag kände att jag ville unna mig en. Även om min mage var som den var. Sen åkte vi på bio för att se "Going the distance". Var en riktigt rolig film må-bra-film som vi sa =) Det jag gillade mest var scenerna när grabbgänget i filmen diskuterade alla dessa sjuka saker. Man kunde inget annat än att skratta! Och får en känsla av att det faktiskt är så i många grabbgäng :D

Men tack Sofia och Malin för en rolig kväll. Glömde ju så klart ta kort, men får bli nästa gång =)



Nu när jag har haft ont i magen, blir det så påtagligt att jag är långt borta från min familj. För hur än gammal man blir så vill man ändå ha stöd och tips från familj och vänner när man mår dåligt. Det ändras aldrig, inte för mig iaf! Så just nu känner jag mig otroligt lost och har en aning hemlängtan. Hade vart så mycket enklare att vara hemma nu, gå till doktorn, vara hemma från jobb/skola. Här drar jag mig för att gå till doktorn och drar mig från att verkligen berätta för mina värd föräldrar att jag har ont och hur jag mår. De är ju ändå mina arbetsgivare och jag vill inte ställa till det för dem och deras planer. Inte veckan som kommer men nästa vecka ska jag ta hand om barnen själv, och blir inte lugnare av att tänka på det och att jag måste vara frisk!
Jag får skärpa mig helt enkelt. Inget jag kan rå för och måste lära mig att säga ifrån...



Kommentarer
Postat av: Sara Nyrvik

Åh, vilka mysiga kakor. Men skit att du inte mår bra :/

2010-09-20 @ 02:59:22
URL: http://saranyrvik.blogspot.com
Postat av: Helena

Det viktigaste ar att man sjalv mar bra. Man kan inte ra for om man ar sjuk. Vet precis vad du menar att man saknar sin familj och sina vanner lite extra mycket nar man kanner sig dalig. Ta hand om dig sjalv, det ar det viktigaste! Hoppas du mar battre snart. Kram Helena

2010-09-20 @ 06:13:53
URL: http://napok.blogg.se/
Postat av: Christine

hehe dom såg faktiskt riktigt goda ut ju :D

2010-09-21 @ 08:04:41
URL: http://missnaenfeldtinusa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback