Towing...

Så jag hoppar in i Mr. Car och påbörjar min färd till gymmet. Kör över stora motorvägen och uppför backen på väg in till Summit. Då det knastrar till rejält i bilen, jag tittar i speglarna eftersom de lät som om jag körde över en stor gren, sen tänds lampan för "CHECK ENGINE". Jag kör in på sidan med bilen som bara rullar. Försöker starta den igen och hör samma knastrande ljud. Bilen verkar inte ens kunna starta. Så jag slår på varningsblinkers och ringer min värd pappa.



Efter 5 minuter är han på plats och tur att jag bara var ca 1 km hemmifrån. Han hjälper mig ringa efter bärgning och åker sedan hem för en datakille skulle komma. 25 minuter senare sitter jag i en bärgningsbil. För första gången faktiskt, så det händer inte varje dag! Trevlig kille och snabb service *tummen upp*



När vi sedan kommer
upp till infarten vid huset bestämmer sig killen att han ska backa in eftersom han inte vet om det finns nog med utrymme att vända uppe vid huset. Han gör ett tappert försök att backa och backar rakt in i en av pelarna :/

 

Efter några "I'm so sorry." och tappra försök
vänder han till slut bilen och kör upp och lastar av Mr Car som än en gång får åka in till verkstaden och jag, blir beroende av att låna mina värd föräldrars bilar =(. Och jag har även hört ett antal ggr av min värd pappa att jag alltid har sönder saker (och kommer få höra det fler ggr innan jag åker hem), men han har självklart alltid glimten i ögat och själv tar jag honom med en nypa salt för det är bara sån han är ;)



Med med den bilen är varje åktur ett äventyr för du vet aldrig vad som händer på vägen =)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback