Skickat in önskemål...

...om dagar jag vill flyga hem på. Kommer ni ihåg när jag skrev och berättade om att Sofia hade fått mail från Cultural care att det var dags att bestämma vilja datum man ville åka hem? Det var vid nyår och hon kom två veckor tidigare än mig. Nu har även jag skickat in mina önskemål. Tänkte jag skulle visa er hur formuläret ser ur men kom inte åt det nu så här efteråt.
Man får skrive i tre datum då man kan tänka sig att åka hem, 1:a hand till 3:dje hand. Mina blev måndag 30:de maj- onsdag 1 juni. Om man åker på en helg får man betala $25 extra. Visst, det är inte en stor summa men blev lite förvirrad när jag skulle fylla i datumen och man skulle få lov att betala i förskott.

Jag längtar så tills jag kommer hem samtidigt som jag blir orolig och lite pirrig inför hela grejen. Jag vet inte hur jag kommer känna mig eller må inför resan hem. Jag saknar folk där hemmaoch ser verkligen fram emot att komma hem och träffa alla. Men är också orolig att jag kommer bli rastlös med tanke på vilket tempo man har haft under ett helt år nu. HÖGT!

Just nu känner jag att jag har mycket saker att tänka på, planera semestern för sista månaden, läxa till Silver Bay (sista weekend kursen) och saker jag behöver göra allmänt. Jag brainstormar rätt ofta och skriver ner allt jag tänker på och behöver göra. Det hjälper mycket.



Men vem har sagt att det här skulle vara enkelt? Klart man får lite separationsångest när man bott och levt sitt liv här i ett år snart och ska sen åka hem och acklimatisera sig på nytt.



Kommentarer
Postat av: Päivi

Hej!

Kul att läsa din blogg då och då.

Det är alltid svårt med farväl, men du har alltid detta år med dig i framtiden och alla finns kvar att besöka och hålla kontakten med. En rikedom om något :)Oroa dig inte så mycket nu utan njut av tiden du har kvar!! Och att komma åter hit det är som att cykla, har man väl lärt sig det så sitter det bara och du som ändå är både född och uppvuxen i Sverige ska väll inte ha några problem med det, ler :)Allt ger sig eftersom, ska du se. Ha det nu bra "over there"

~*~

2011-02-06 @ 16:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback