"Big bird" och B-Day

Har jobbat i princip hela dagen idag. På morgonen när jag började kl 8:15 åkte jag och J till affären för att handla. När vi åker uppför backen på infarten ser jag något gigantiskt på taket av huset... det är en stor "fågel" som breder ut sina vingar och vingbredden är garanterad minst 1½ meter. Tänker att det är en hög eller örn men undrar nu om det inte är något större.

Så här såg det ut på håll. Kanske inte ser ut mycket för världen här men i verkligheten....


Och om man zoomar in ser det faktiskt ut som en gam med sitt orange/röda huvud.


Detta var iaf det tuffaste jag
sett på länge efter den där örnen med ekorren.

Hur som helst var det sen dags för att dekorera cupcakes och kakor eftersom det varit Js B-Day idag.




Senare på dagen åkte jag J och T till en hästfarm för T hade ridning. Jag och J lekte på den lilla lekparken medan vi väntade.


Nu på kvällen åt jag middag med familen och vi sjöng för J. Så sött och såna här stunder kommer jag att sakna med min Amerikanska familj =)



Kommentarer
Postat av: Angelica

Nu vet jag vad detta är för fågel. Jag sa till min värd pappa att jag trodde det var en gam och han sa kalkon. han googlade och hittade en artikel från NJ från 2008 om en Kalkon Gam :D De ni =)

2011-03-23 @ 02:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback