Ny au pair

Vet att min värd familj har tittat lite på nya au apirer och tror jag nämnde den svenska tjejen för er, efter henne pratade dem med en fransk tjej och sist var det en tjej från Polen. Nu efter att de pratat med henne och så, så har de bestämt sig för henne. Jag har själv mailat med henne och hon verkar vara en gullig tjej, lättsam och mogen.
Min värd mamma berättade också att hon hon nu ska komma den 15de april. De tyckte att det var bra om hon fick gå bredvid mig lite extra och bli mer bekväm i sin sits eftersom hon ska ta hand om barnen själv i juni. Mina värd föräldrar åker på en cykel tävling mellan London och Paris och blir borta några dagar. Jag tycker det är bra att hon kommer lite tidigare, kan bara vara en fördel så hon själv blir tryggare i sin roll här =).

För mig då? Det känns konstigt samtidigt som jag verkligen ser fram emot att träffa henne. Hon kommer om ca en månad. Det betyder att jag flyttar ut från mitt rum snart. Vi kommer då att jobba 3 veckor ihop då. Min värd mamma sa att eftersom jag har 7 semesterdagar kvar kunde jag ta ut dem då om jag ville, ha långweekend eller till och med sluta jobba en vecka tidigare. Men eftersom jag nu har bokat min resa den 15-22 maj och bestämt flyg hem redan så kna jag lika bra jobba till den 9de.
Men det känns vemodigt och läskigt samtidigt som jag ser fram emot att träffa alla där hemma. Är så mycket som har hänt under det här året som jag inte ens kunde ana =)
Hon kommer umgås med mina vänner jag lämnar här när jag åker hem, hon kommer ta hand om barnen jag tagit hand om ett år och leva de liv jag levt för ett år. Ta samma tåg in till stan och gå till samma matbutik och handla som jag. Wow de är konstigt!
Men det ska bli roligt att visa henne runt och låta henne se alla saker och träffa mina vänner =)

Nu ska jag snart gå och sussa! *trötter*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback