Then what?

Jag pratade med Jean nyss på telefon om allt och inget. Vi pratade en hel del om att vi snart åker hem, hon har 4 månader kvar och jag har 2 månader kvar att jobba. Tiden går så fort nu, och det var inte länge sen jag hade så mycket hemlängtan att jag grät!
Så hur har jag tänkt nu då?

Igår var det den 15de mars,
och ansökning till högskolorna börjar. Och jag vet inte ens om det verkligen är sjuksyrra jag vill bli. Alltså, jag vet att det är inte det jag BARA vill bli utan vill vidare utbilda mig men alla jag pratat med tycker att sjuksyrra int eär någon bra ide för det ena och det andra. Jag vet också att jag int eär något fan av mediciner och sjukvården i Sverige och hur ska jag då kunna jobba inom det? Men det är väl kanske Landstinget som är dåligt då?
Och min tanke var att jobba på mina gamla jobb under sommaren och sen börja högskola och kanske flytta till Karlstad eller Örebro och börja plugga där. Men nu när jag varit här känns det så litet, jag vill göra något mer?

För några veckor sen såg jag på CCs sida på Facebook att man nu kan vara Au Pair i Australien "Wow de skulle vara häftigt att åka dit" tänkte jag. Men eftersom jag känner att jag är less på Au Pair livet så har jag börjat fundera på och kolla upp Work And Travel grejen. Jag kan jobba med något helt annat och få ha mitt egna liv lite mer än vad jag har här med regler osv. när man lever i en familj som vi gör.

Vet att vissa tänker att man bara "flänger runt". Men varför kan jag inte göra det då när jag inte har pojkvän, barn eller något annat som binder mig där hemma. Det handlar inte om att flänga runt för sakens skull. Jag vill se världen och min äventyrlust har väckts till liv. Jag vet att jag k0na göra vad jag vill om viljan är nog stark och det självförtroendet har jag inte alltid haft, därför är det en underbar känsla just nu. Under mitt år här har jag lärt mig att det finns så mcyket mer att se och göra än att bara ha den där tråkiga vardagen. Visst kommer den förr eller senare men jag är 24 år och jag kan gott och väl resa tills jag är 30. Jag har fortfarande tid på mig att skaffa barn ohc gubbe +  allt annat därtill =)

Så hur som helst så kikar jag på
http://www.worktravelcompany.se/ och kommer jag in på högskola och inte känner för det så kanske jag drar iväg till Australien ett tag, vem vet? ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback